بلاگ

مهاجرت به دبی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره راه و روشهای مهاجرت به دبی

مهاجرت به دبی

دبی بعنوان یکی از محبوب ترین شهرهای کشور امارات متحده عربی محسوب می شود که در طی چندین سال اخیر بواسطه پیشرفت های متعددی که داشته است در بین توریست ها و گردشگران برای سفر در رباطه با مقاصد گوناگون طرفداران بسیاری را دارا بوده است.
این شهر از کشور امارات هر سله میزبانی تعداد بسیار بالایی از مسافران می باشد که همانطور که اشاره نمودیم برای مقاصد گوناگون سفر خود به دبی را به انجام می رسانند.
زبان رسمی مردم و ساکنین در این شهر عربی می باشد و اما در برخی نقاط این شهر به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند و همچنین قابل ذکر است واحد پول آنها نیز درهم می باشد.
هر فرد در ابتدا و قبل از انجام سفر خود به هر نقطه از جهان باید در باطه با موضوعی و هدفی که مایل به سفر و یا مهاجرت می باشد اطلاعاتی به دست بیاورد و در رابطه با قوانین و مقررات به دقت مطالعات خود را به انجام برساند تا در باز زهمانی حضورت در شهر و یا کشور مد نظرش با مشکلی روبرو نگردد.
در رابطه با کشور امارات متحده عربی و به خصوص شهر دبی نیز قوانین و مقررات مخصوصی در رابطه با موارد مهاجرتی از قبیل: مهاجرت برای تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت برای زندگی همیشگی، مهاجرت با سرمایه گذاری و غیره وجود دارد که باید از قبل از انجام سفر و تصمیم به مهاجرت خود اطلاعات دقیقی را به دست بیاورید.

 

مهاجرت به دبی برای کار و تجارت

مهاجرت به دبی برای کار و تجارت
مهاجرت به دبی برای کار و تجارت

یکی از مواردی که به متقاضیان اجازه اقامت در دبی را می دهد داشتن جاب آفر و یا همان پیشنهاد شغلی از سمت شرکت، موسسه و یا ارگانی ثبت شده و رسمی در دبی میباشد که بوسیله آن و با در اختیار داشتنش می توانید در صورت مورد تایید قرار گرفتن تمامی مدراک ارائه شده به کشور امارات متحده عربی و شهر دبی مهاجرت کاری و تجاری داشته باشید.
بعد از اینکه مدرک قید شده را به همراه دیگر مدارک برای بررسی ارائه دادید می توانید اجازه مهاجرت و اقامت موقت در دبی را اخذ نمایید.
در صورتیکه به ازدواج کرده باشید نیز می توانید از این طریق برای همسر و یا فرزندان زیر هجده سال سن خود نیز درخواست و تقاضای ویزای همراه بنمایید اما این نکته قابل ذکر است که در این صورت همسر شما اجازه کار در دبی را نخواهد داشت.
در دبی اقامت های کوتاه مدت از دو الی پنج سال به متقاضیان داده می شود و نمی توانید با دارا بودن ویزیا تجاریت و کار بیش از این مدت زمان تعیین شده در این کشور و شهر دبی بمانید مگر اینکه دلایل ماندن شما از سوی دولت بررسی شده و مورد تایید قرار بیگرد.

انواع ویزای کاری و تجاری دبی

برای ورود به این شهر و اخذ ویزای تجاری و کار باید در نظر داشته باشید که مهم ترین آن همانطور که در ابتدای متن اشاره نمودیم در اختیار داشتن پیشنهاد شغلی می باشد که در ادامه در این رابطه برای اطلاع بیشتر شما عزیزان اشاره ای خواهیم نمود.

 

جاب آفر یا پیشنهاد شغلی

همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید این نوع از ویزا به افرادی تعلق میگیرد که از سوی مدیر، شرکت، سازمان و یا غیره پیشنهاد کاری داشته باشند.
پس از دریافت این جاب آفر متقاضی باید اکانتی ایجاد نماید تا بتواند تا رسیدنش به دبی با کارفرمای خود در ارتباط بوده و او را در روند جریان اخذ ویزای خود قرار بدهد.
در این رابطه کارفرمایان نیز باید به اداره مهاجرت شهر دبی که زیر نظر دولت امارات متحده عربی اداره می شود اثبات کنند که به چه دلیل نیاز دارند تا کارمندی خارجی را برای اداره و یا شرکت خود استخدام نمایند.

برای اخذ این نوع از ویزای و انجام مهاجرت به دبی هر متقاضی علاوه بر جاب آفری که ارائه می دهد مدارک دیگری نیز به مسئولین مربوطه برای انجام بررسی های لازم باید ارائه دهد که این مدارک عبارتند از:
پاسپورت متقاضی با دارا بودن اعتبار قانونی حداقل هفت ماهه و همچنین در صورت داشتن پاسپورت قدیمی ارائه آن نیز الزامی می باشد.
عکس پرسنلی فرد متقاضی که می بایست کاملا از روبرو و بدون هیچگونه روتوشی و با پس ضمینه سفید باشد.
نامه تاییدیه استخدامی از سازمان، ارگان و یا شرکتی که قصد کار و یا فعالیت در آن را داشته باشید ( جاب آفار یا پیشنهاد شغلی).
اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی اخذ ویزای تجاری و کاری کشور امارات و شهر دبی.
تکمیل فرم درخواست ویزا که باید به طور دقیق، صحیح و بدون هیچگونه دروغی ارائه شود.
پرداخت تمامی هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و تجارت دبی و ارائه فیش پرداختی آن.
گواهی عدم سوء پیشینه شخص درخواست دهنده ویزا.
گواهی سلامت پزشکی متقاضی دریافت ویزای کاری و تجاری.
دعوتنامه معتبر و رسمی از شرکت و یا سازمان و موسسه ای که قصد همکاری با آنها را دارید.
ارائه مدارکی که نشان دهد در مدت زمان حضورتان در کشور امارات در کجا اقامت خواهید داشت.

در رابطه با این نوع از مهاجرت باید اشاره نماییم که هر متقاضی الزام می باشد که مسلط به زبان انگلیسی و عربی برای اقامت و زندگی در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی می باشد.

مهاجرت به دبی برای ادامه تحصیل

مهاجرت به دبی برای ادامه تحصیل
مهاجرت به دبی برای ادامه تحصیل

این شهر از کشور امارات بواسطه مسافتی کم و نزدیکی که به کشور ایران برای تحصیل در بین دانشجویان و متقاضیان تحصیل در تمامی رده های تحصیلی دارای محبوبیت بالایی می باشد و در این شهر مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر بسیاری نیز مشغول به فعالیت می باشند.
این شهر بعنوان بخشی از کشور امارات متحده عربی همانند بسیاری دیگر از صنایع خود در ضمینه تحصیل نیز در طی چندین سال اخیر پیشرفت های بسیاری را کسب نموده است و هر ساله دانشجویان و متقاضیان تحصیل بسیاری را به دبی جذب می کند.
همانگونه که میدانید زبان رسمی کشور امارات عربی می باشد اکا در دانشگاه ها و موسسات این شهر و کشور اکثرا به زبان های انگلیسی تدریس می کنند زیرا دانشجویان و تحصیل کنندگان خارجی بسیاری نیز وجود دارند پس مهمترین موضوع دارای بودن مدرک آیلتس می باشد.
در امارات کودکان از سن شش سالگی ملزم به شروع مدرسه تا دوازده سالگی در مقطع دبستان و سپس بعد از آن تا سن شانزده سالگی در مقاطع دبیرستان می باشد.
سن امکان ورود به دانشگاه های این کشور و شورع تحصیل در مقاطع دانشگاهی از هفده الی هجده سالگی می باشد.
هر فرد بسته به تواناهایی که دارا می باشد و با شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های دبی می توانند در رشته تحصیلی مورد علاقه خود شروع به تحصیل نمایند.

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در دبی

اگر جزو متقاضیانی می باشد که می خواهد در مقطع کارشناسی در این شهر از کشور امارات متحده عربی تحصیل خود را آغاز نمایید باید اشاره نماییم که برای اخذ مدرک خود باید سه الی چهار سال در یکی از دانشگاه های دبی تحصیل نمایید.
نکته ای وجود دارد این موضوع است کخ اگر در مقطع تحصیلی کارشناسی در دبی درس مس خوانید می توانید در هر هفته ده ساعت در این شهر کار نمایید و حقوقی تعیین شده از سوی دولت این کشور برای این میزان مدت کار کردن در انجا را دریافت نمایید که می توانید کمی در پرداخت هزینه ها به شما کمک نماید.

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دبی

در صورتیکه مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد میباشد باید بدانید که مدت زمانی حدود دو سال را باید در یکی از معتبر ترین دانشگاه های رسمی این کشور تحصیل نمایید.
در این مقطع تحصیلی همانند دیگر دوره ها تدریس به زبان های انگلیسی و عربی صورت میگیرد که اکثرا زبان انگلیسی بواسطه بودن دانشجویان خارجی مورد استفاده قرار میگیرد.
در این رابطه نیز متقاضیان و دانشجویان اجازه کار حدود بیست ساعت در هفته را در دبی خواهند داشت که با مبلغی که به انها پرداخت می شود که از سوی دولت کشور امارات تعیین شده میتواند کمک خرجی برای اقامت و زندگی در دبی باشد.

 

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در دبی

اگر جزو دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری میباشید باید نمرات عالی در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشید و دوره و بازه زمانی که به طول می انجامد تا تحصیل خود در مقطع دکتری را به اتمام برسانید سه الی چهار سال می باشد.
مدرک زبان آیلتس یا تافل از مهمترین و کاربردی ترین مدارکی می باشد که در این ضمینه برای ادامه تحصیل متقاضیان باید آنرا در دبی دارا باشند.

مدارک مورد نیاز مهجرات تحصیلی به دبی

هر متقاضی برای ادامه تحصیل در دبی ملزم به ارائه مدارکی می باشد که این مدارک عبارتند از:
نامه تأییدیه مؤسسه و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید.
پاسپورت متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار هفت ماهه.
اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه.
عکس پرسنلی متقاضی که می بایست کاملا از روبرو و بدون روتوش باشد.
ریزنمرات تحصیلی سال‌ها و دروه های قبل داوطلب.
ارائه نامه ای از بانک که نشانگر تمکن مالی متقاضی که نشانگر توانایی پرداخت هزینه های مربوطه جهت تحصیل، اقامت و خود و خوراک وی باشد.
گواهی عدم سوء پیشینه.
پرداخت تمامی هزینه های مربوط به اخذ ویزای مربوطه.
تکمیل فرم اولیه درخواست که می بایست به طور دقیق، خوانا و درست (بدون دروغ) پر شوند زیرا در صورت مغاییر نبودن اطلاعات و یا کسری داشتند هر یک از آنها درخواست اخذ ویزای تحصیلی ریجکت می شود.

در رابطه با این نوع از مهاجرت باید اشاره نماییم که هر متقاضی الزام می باشد که مسلط به زبان انگلیسی و عربی برای اقامت و زندگی در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی می باشد.

 

مهاجرت به دبی از طریق ازدواج

مهاجرت به دبی از طریق ازدواج
مهاجرت به دبی از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش هایی که به متقاضیان این امکان را می دهد به کشور امارات متحده عربی و شهر دبی مهاجرت کنند ازدواج با فردی می باشد که از قبل دارای اقامت و تابعیت امارات باشد.
اگر مردی اماراتی با زنی خارجی ازدواج نماید باید از ازدواج و ازمینان از دوام ازدواج آنها چهار سال بگذرد تا قبول شد تا اقدامات لازم برای اخذ اقامت فرد و زوج خارجی گرفته شود.
اگر هم زنی که دارای اقامت و تابعیت اماراتی باشد و با مردی ازدواج کند که در این کشور زندگی نمی کند همانطور که در قانون کشور امارات متحده عربی ذکر شده است به آن فرد فقط اقامت کشور امارات و شهر دبی داده می شود و نمی تواند تابیعت رسمی این کشور را به دست بیاورد.
برای هر دو این شرایط متقاضیان باید سند ازدواج، پاسپورت با دارا بودن اعتبار قانونی هفت ماهه، مدراکی دال بر توانایی مالی و زندگی در دبی و امارت ، عکس فرد متقاض و زوجه خارجی، گواهی سلامت و انجام تمامی واکسیناسون های مورد نیاز، تکمیل نمودن فرم های درخواستی و مربوطه، فیش هزینه های پرداختی را به مسئولین مربوطه جهت برسی های لازم ارائه دهند.

در رابطه با این نوع از مهاجرت باید اشاره نماییم که هر متقاضی الزام می باشد که مسلط به زبان انگلیسی و عربی برای اقامت و زندگی در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی می باشد.

مهاجرت دبی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت دبی از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت دبی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری بعنوان یکی دیگر از راه حل هایی محسوب و شناخته شده می باشد که به افراد اجازه مهاجرت به کشور امارات متحده عربی و شهر دبی را می دهد.
برای افرادی که موفق به اخذ ویزای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به امارات می شوند می توانند به صورت موقت طی مدت زمان دو الی سه سال اقامت موفق داده می شود.
این نکته نیز قابل ذکر است که امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور و شهر دبی در مدت زمان کم امکان پذیر نمی باشد.

شرایط اخذ ویزای دبی ؟

در حال حاضر تنها ویزای الکترونیکی دبی برای ایرانیان صادر می گردد و سفارت دبی در تنها هیچ گونه ویزایی صادر نمی کند .

هیچ محدودیتی در صدور ویزای دبی وجود ندارد ( پسر – دختر – مجرد – متاهل و … )

تنها افراد زیر 18 سال نمی توانند به صورت انفرادی ویزای دبی دریافت نمایند و حتما می بایستی به همراه پدر یا مادر و یا کفیل قانونی اقدام به ثبت درخواست ویزای دبی نمایند .

هزینه ویزا دبی :

سایت ویزای برای دبی به عنوان کارگزار رسمی خدمات ویزای امارات ارزانترین نرخ ویزا دبی را برای هم.طنان گرامی فراهم نموده است .

در جدول زیر قیمت ویزای دبی به تومان و درهم قابل مشاهده می باشد .

 

ویزای 10 روزه دبی

 ویزای 30 روزه دبی

 ویزای 60روزه دبی

عادی

3.600.000 تومان 4.200.000 تومان 6.000.000 تومان

فوری

4.500.000 تومان 5.000.000 تومان ندارد

مولتی

ندارد 7.000.000 تومان ندارد

 

قیمت ویزای دبی برای زیر 18 سال (تومان)

 

ویزای 10 روزه دبی

 ویزای 30 روزه دبی

 ویزای 60روزه دبی

عادی

1.600.000 تومان 2.200.000 تومان 3.000.000 تومان

فوری

2.500.000 تومان 3.000.000 تومان ندارد

مولتی

ندارد 5.000.000 تومان ندارد

تفاوت ویزای عادی و فوری دبی چیست :

ویزای عادی و فوری در مدت زمان اقامت و نوع ویزا تفاوتی ندارند و تنها تفاوت این ویزا ها در مدت زمان صدور آن می باشد .

ویزای عادی دبی بین 1 تا 3 روز کاری و ویزای فوری دبی بین 1 تا 2 روز زمان برای صدور نیاز دارد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا